Sarjamylly 2020-2021

30.10.2020 Lohjan Kaupunki

Kaupunki edellyttää 2.11.2020 alkaen kaikilta 15 vuotta täyttäneiltä kasvomaskin käyttöä hallinnoimissaan sisäliikuntatiloissa.

Kasvomaskia tulee käyttää muulloin kuin liikuntasuorituksen aikana. Kasvomaskin käyttöä ei edellytetä henkilöiltä, jotka eivät terveydentilansa vuoksi voi maskia käyttää. Henkilön oma ilmoitus asiasta katsotaan riittäväksi. Velvoite koskee kaikkea sisäliikuntaa, esimerkiksi koulujen liikuntatilojen seura- ja harrastuskäyttöä. Myös jäähallit ovat sisäliikuntatiloja.

Lohjan kaupunki on tarkentanut ohjeistusta liittyen harrastustoimintaan 19.10.2020 alkaen. Harrastusryhmän koon suositellaan olevan alle 20 henkilöä. Mahdollisissa järjestettävissä tapahtumissa käytetään kasvomaskia. Kaikkien toimintaan osallistuvien henkilöiden tulee käyttää kasvomaskia koko tilaisuuden ajan, myös mahdollisen yleisön. Kasvomaskia käytetään kaikissa tilanteissa, pois lukien urheilutilanteet. Noudatetaan 2 m turvavälejä sisä- ja ulkotiloissa.

Tapahtuman järjestäjä on vastuussa riittävästä koronatartuntojen ennaltaehkäisystä ja turvallisuuden varmistamisesta THL:n, OKM:n ja lajiliittojen ohjeita noudattaen https://valtioneuvosto.fi/tietoa-koronaviruksesta/rajoitukset-ja-suositukset.

Yli 20 henkilön yleisötilaisuudet

AVIn määräys marraskuun ajaksi: Etelä-Suomen aluehallintovirasto kieltää tartuntatautilain 58 §:n 1 momentin nojalla Helsingin ja Uudenmaan sekä Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntien alueilla kaikki sisä- ja ulkotiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 20 (kaksikymmentä) henkilöä. Sisätiloissa ja alueellisesti rajatuissa ulkotiloissa voidaan kuitenkin järjestää yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia, joihin osallistuu yli 20 kaksikymmentä) henkilöä edellyttäen, että turvallisuus niissä voidaan varmistaa noudattaen opetus- ja kulttuuriministeriön ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen 21.9.2020 antamaa ohjetta. Määräys on voimassa ajalla 1.11.-30.11.2020.

Tilanne 1. Div (24.11)

1. Div kaikki tulokset (pdf)

Tilanne 2. Div (24.11)

2. Div kaikki tulokset (pdf)